Deal met eigenwijze medewerkers

  • "Ja maar, Bart kan dat toch ook doen?" 
  • "Ja maar, ik zal het morgen wel doen" (zei die eergisteren ook al)
  • "Ja maar, die lay out werkt gewoon niet"

ZUCHT... Vermoeiend zijn ze doorgaans, die eigenwijze medewerkers. Ze ondermijnen afspraken die belangrijk zijn. Ze denken het beter te weten (maar dat valt in de praktijk tegen). En vaak zijn ze zo mondig dat de rest van het team ook meeluistert in jouw pogingen hen mee te krijgen. En jij? Vanbuiten probeer je geduldig en vriendelijk te blijven, maar vanbinnen... En soms weet je het gewoon niet meer hoe je ze zover kunt krijgen dat ze wel meegaan in jouw flow. Herkenbaar? 

En toch kan je leren hoe je met eigenwijze medewerkers succesvol kan communiceren. Meer nog, als je het juist aanpakt krijg je zelfs de meest uitdagende medewerker mee in jouw (organisatie) doel. 

In deze training leer je precies het juiste te zeggen en vragen (op een authentieke manier!), zodat zelfs de meest uitdagende medewerkers toch meegaan in jouw verzoek. Je krijgt heel concrete tips en tricks die je meteen kan toepassen op jouw cases. 

Ongebreidelde creativiteit, killing deadlines en uitgesproken karakters - het zijn maar enkele van de typische ingrediƫnten van een bureau als het onze. Een omgeving waarin samenwerken op scherp staat. En soms zelfs onder druk. Als bureau wilden en willen we hierin groeien: samen stappen zetten. Ann ging en gaat met ons op pad. Zij heeft ruimte gecreƫerd voor het juiste gesprek, handvaten aangereikt en ons gechallenged om op een andere manier te communiceren. En dat is ook, of zeker, voor een marketing- en communicatiebureau een uitdaging-om-u-tegen-te-zeggen. Wij ervaren Ann als een echte professional waarmee het fijn samenwerken is en zijn vooral heel tevreden dat de resultaten nu al zichtbaar zijn.

Tom Van Den Bergh, CEO RCA

Lees ook wat anderen zeggen over Infinio

De skills die je leert zijn niet enkel toepasbaar bij eigenwijze medewerkers, ook bij andere stakeholders (collega managers, klanten...) zal je betere resultaten boeken om hen te mee te krijgen in jouw verhaal. 

Opbouw van de training

  • Veel inspirerende oefeningen (90%). Alle oefeningen kunnen gedaan worden met eigen cases zodat ze toepasbaar zijn voor de gesprekken met jouw medewerkers.
  • Theorie (10%): kort en zeer interactief gebracht met veel concrete voorbeelden

Resultaten na afloop

  • Je krijgt een concrete structuur aangereikt waarmee zelfs de meest uitdagende medewerkers meegaan in jouw verhaal
  • Je kan het gesprek zo bewegen zodat je de toestemming krijgt om hem of haar te helpen waar nodig (want ja, eigenwijze medewerkers denken het vaak te kunnen maar in de praktijk is dat niet altijd zo) 
  • Je zal merken dat je veel geduldiger zal zijn in deze gesprekken omdat je precies weet wat te doen en dus het stuur in handen houdt

Wil jij ook beter kunnen communiceren met de meest uitdagende medewerkers? Vul dan nu onderstaand contactformulier in en maak een afspraak voor een inhouse training:

  • {{ message }}
  • {{ bookable_message }}
  • {{ event_message }}

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x